Non Stop Music

Emisiune
› STIRILE RADIO MINISAT

Școlile târgoviștene se pregătesc deja pentru anul școlar viitor
11.03.2020, 7:36 am

Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare se va face online, iar validarea înscrierii se va prelungi cu încă o săptămână, după deschiderea școlilor, a decis Ministerul Educației Naționale. De asemenea, se va prelungi și activitatea de evaluare psihosomatică pentru clasa pregătitoare.

În această perioadă, a fost programată înscrierea copiilor la școală, însă, între timp, cursurile au fost suspendate pentru a preveni răspândirea Covid-19. Părinții pot trimite însă formularele online. 

Chiar dacă elevii stau acasă, școlile se pregătesc atât pentru ceea ce vor avea de făcut atunci când copiii vor reveni în bănci, dar și pentru ceea ce vor oferi învățăceilor din toamnă, în anul școlar viitor. 

Este și cazul Școlii Gimnaziale "Smaranda Gheorghiu" din Târgoviște care informează părinții ce au copii cu vârsta pentru clasa pregătitoare și ciclul primar că poate oferi elevilor, dincolo de condiții optime și personal bine pregătit, și posibilitatea derulării unor activități de dezvoltare personală, programul ,,Școală după Școală” și asistență medicală gratuită prin intermediul cabinetului medical și cabinetul stomatologic. 

Totodată, organizează cursuri cu Frecvență Redusă- clasele V-VIII și A Doua Șansă- clasele I-IV. Conducerea instituției menționează că școala cooperează cu 10 țări europene și derulează trei proiecte Erasmus care contribuie cu metode noi de cunoaștere a elevilor și de lucru eficient. 

În ceea ce privește elevii cu dificultăți de învățare, cadrele didactice au urmat cursuri pe teritoriul unor țări care au experiență în domeniu.

Sub egida programului Erasmus+ s-au ales, începând cu anul 2018, Portugalia, mai precis orașul Braga, Spania (Alcala de Henares) și Cehia, respectiv Praga în 2019. Primul curs, Use ICT in Special Needs Education, s‐a desfășurat în Portugalia și a avut ca obiective abordarea educației speciale în era informației, legislație utilă, noțiuni legate de tehnologii care ajută elevii cu probleme locomotorii și nu numai, tehnologie utilizată la distanță când elevii nu se pot deplasa la școală, utilizarea tabletelor și a unor serii de aplicații utile în timpul orelor de curs.

De asemenea, s‐au prezentat politicile aplicate în Portugalia legate de utilizarea uneltelor TIC, direcțiile inovatoare în procesul de predare‐învățare‐evaluare precum și conceptul de ,,clasa viitorului”. S-a prezentat noțiunea de educație incluzivă.

Cel de‐al doilea curs, Coaching in educational contexts to reduce early school leaving a abordat metode/tehnici de eliberare a stresului pentru a îmbunătăți interacțiunile zilnice cu elevii, dezvoltând abilitățile profesorilor pentru a evalua corect starea emoțională a elevilor și a interveni pentru reglarea acesteia în cazuri de violență sau comportament agresiv, crearea unor relații interpersonale mai bune în cadrul colectivului de elevi. S‐a discutat și despre identificarea unor idei negative care limitează potențialul elevilor și transformarea lor în aserțiuni pozitive și încurajatoare, depășirea unor episoade de anxietate la nivelul clasei, ca elemente de suport în prevenirea abandonului școlar.

Al treilea curs, Identifying Barriers to Learning – A Special Educational Needs a avut loc în Praga, Cehia. A avut ca scopuri principale înțelegerea unor aspecte legate de educația specială, prezența unor anumite dificultăți de învățare precum dislexia, dispraxia și discalculia, deficitul de atenție sau ADHD.

S‐au precizat cauzele identificate pentru aspectele menționate mai sus, criterii de diagnosticare /diferențiere, istoric, terminologii și definiții, direcții în care se poate acționa pentru a ajuta elevii care au dificultăți, problemele/complicațiile care pot să apară în relație cu aceste afecțiuni sau cum se vede din punctul de vedere al elevului situația acestuia, precum și prezentarea unor unelte practice (filmulețe, clipuri cu studii de caz, animații și exerciții practice).

Experiența hands‐on este o valoare adăugată la cunoștințele teoretice, constituind un real element de sprijin pentru profesori și pentru elevi. Toate cursurile reprezintă reale instrumente utile ce au schimbat în bine atmosfera din clase și relația profesor‐elev. La finalul proiectului s-a realizat un ghid metodologic care va fi distribuit profesorilor din județul Dâmbovița.

› Ştiri recente:
› EVENIMENTE RECOMANDATE