Non Stop Music

Emisiune
› STIRILE RADIO MINISAT

Centrul de Excelență Dâmbovița pregătește elevi pentru performanță
10.03.2022, 9:42 pm

După doi ani de pandemie, elevii pasionați de performanță au șansa să-și verifice competențele. Începând din această lună, se dă startul etapelor județene ale olimpiadelor școlare din calendarele competițiilor naționale pe discipline sau interdisciplinare aprobate de Ministerul Educației.

În vederea pregătirii elevilor pentru competiții școlare, în acest an școlar, în județul Dâmbovița, funcționează două centre de excelență: pentru disciplina matematică- finanțat de Fundația eMAG pentru Educație, prin programul „Hai la olimpiadă!” și pentru alte 11 discipline/ domenii de studiu- în cadrul Centrului Județean de Excelență Dâmbovița (CEX-DB). Peste 300 de elevi sunt înscriși la instituția finanțată de Ministerul Educației, prin Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.

Dacă elevii pasionați de matematică au avut șansa unei continuități în pregătirea pentru performanță și în perioada pandemiei cu Covid-19, prin intermediul platformelor online, elevii interesați de studiul aprofundat al limbii și literaturii române, limbilor engleză și franceză, științelor, informaticii, tehnologiilor, geografiei, istoriei și științelor socio-umane au avut posibilitatea să se înscrie și să fie selectați în cele 18 grupe de excelență care funcționează din noiembrie 2021, în cadrul CEX-DB. Instituția a fost înființată la data de 01.09.2021, prin Ordinul M.E.C. nr. 5956/2020, în vederea asigurării condiţiilor de pregătire şi dezvoltare pentru copiii şi tinerii capabili de performanţe înalte din județul nostru.
Activitățile de pregătire în cadrul CEX-DB s-au desfășurat exclusiv online, pe platforma cexorg.db, după un program flexibil, agreat de profesorii lectori și elevii participanți, pentru fiecare subgrupă constituită. Nu puține au fost problemele întâmpinate în planificarea, organizarea, desfășurarea și evaluarea impactului acestor activități de pregătire pentru performanță, având în vedere eterogenitatea majorității grupelor (dpdv al potențialului, aspirațiilor, competențelor elevilor). În chestionarele de feedback aplicate, profesorii și elevii au apreciat că cele mai mari dificultăți întâmpinate au fost: numărul insuficient de ore alocate fiecărei subgrupe (datorită bugetului limitat), stabilirea orarului astfel încât să fie posibilă participarea tuturor elevilor înscriși, decalajul între așteptările profesorilor (conform programelor de pregătire pentru performanță avizate de inspectoratul școlar) și potențialul, rezistența la efort susținut în învățare a unor elevi (ca  efect al perioadei de pandemie în care nu au fost coordonați și motivați în vederea antrenării pentru obținerea de rezultate superioare în învățare, pentru performanță).

Cu toate neajunsurile și dificultățile întâmpinate, profesorii lectori ai CEX-DB sunt încrezători în succesul elevilor, care au reușit să îmbine eficient experiențele de învățare furnizate periodic în cadrul CEX-DB cu studiul individual susținut, care au alăturat pasiunii pentru cunoaștere, ingrediente esențiale pentru atingerea performanței precum tenacitate, perseverență, voință și energie. Dincolo de rezultatele așteptate la competițiile de profil, acești elevi antrenați pentru performanță vor porni în viață cu dorința de a cunoaște mai mult, de a depăși standardele impuse de societate și nu se vor lăsa intimidați de dificultățile cu care se vor confrunta. Profesorii lectori care le ghidează parcursul spre atingerea potențialului maxim le doresc succes atât la competițiile școlare, cât și în viață.   

› Ştiri recente:
› EVENIMENTE RECOMANDATE