Happy Hours
Cristina si Cosmin

Emisiune
› STIRILE RADIO MINISAT

Liceul Tehnologic ,,Petrol” Moreni, printre cele 8 licee dâmbovițene, aflate în curs de evaluare la MEN pentru acordarea de fonduri în vederea prevenirii abandonului școlar!
07.03.2017, 8:37 am

Prevenirea abandonului școlar pentru liceeni și studenți, stadiul derulării Programelor Erasmus, dar și proiectele noilor directori ai școlilor dâmbovițeni sunt principalele subiecte ale unei conferințe de presă organizate ieri de Inspectoratul Școlar Dâmbovița.

Despre fondurile acordate Guvernului României de către Banca Mondială, în vederea prevenirii abandonului școlar, Inspectoratul Școlar Dâmbovița a informat:

"Proiectul privind învățământul secundar / Romania Secondary Education Project (ROSE)”, este lansat de MEN și va fi implementat în perioada 2015-2022. El face parte din Programul Național al MEN „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” și contribuie la strategia de reducere a părăsirii timpurii a școlii în învățământul primar și secundar, la creșterea participării la activități de învățare pe tot parcursul vieții și la îmbunătățirea oportunităților în învățămîntul terțiar pentru populația României.

Proiectul este finanțat de Banca Mondială printr-un împrumut de 200 de milioane de euro pe care aceasta l-a acordat Guvernului României pentru 1,5 milioane de elevi din 1.100 de licee și 300 de universități publice. Este cel mai mare proiect din România finanțat cu împrumut de la Banca Mondială și cel mai mare proiect din Europa și Asia Centrală, ca dimensiune a finanțării și ca durată (finalizare în anul 2022).

Beneficiarii direcți ai Romania Secondary Education Project (ROSE) sunt elevii cu performanțe slabe pe parcursul liceului și la bacalaureat, dar și studenții care prezintă risc de părăsire timpurie a facultății.

Prin proiectul ROSE, granturile sunt acordate în mod necompetitiv liceelor care necesită îmbunătățirea performanțelor școlare, reprezentând peste 80% din totalul liceelor publice. Granturile se acordă pe o perioadă de 4 ani, astfel încât să permită implementarea activităţilor care vizează sprijinirea elevilor de la clasa a IX-a până la clasa a XII-a. Acestea urmează să fie alocate în 3 tranșe, demarând în anii școlari 2016 – 2017, 2017 – 2018, 2018 – 2019. În prima tranșă vor beneficia de finanțare aprox. 300 de licee (2016 – 2017), în a 2-a 754 licee (2017 – 2018), iar în a 3-a rundă 100 de licee (2018 – 2019).

Din jud. Dâmbovița sunt vizate să participe 23 de licee, distribuite în 3 etape/runde și care întrunesc cel puțin una dintre condițiile de eligibilitate:

- Rata medie de absolvire a claselor terminale de liceu ≤ 95 %

- Rata medie de promovare a examenului de bacalaureat ≤ 90 %

În luna noiembrie 2016 au fost stabilite cele trei runde și unitățile de învățământ care urmează să primească granturi (mici – 70.000 Euro, medii – 100.000 Euro și mari 152.500 Euro).

Din județul Dâmbovița în prima rundă au fost cuprinse 8 unități de învățământ liceal :

  1. COLEGIUL NAŢIONAL ”I.L. CARAGIALE” MORENI (grant 100.000 Euro)

  2. LICEUL TEHNOLOGIC PUCIOASA (grant 100.000 Euro)

  3. LICEUL TEHNOLOGIC NUCET (grant 100.000 Euro)

  4. LICEUL TEORETIC ”IANCU C VISSARION” TITU (grant 100.000 Euro)

  5. LICEUL TEHNOLOGIC PETROL MORENI (grant 100.000 Euro)

  6. SEMINARUL TEOLOGIC SF. IOAN GURA DE AUR” TÂRGOVIŞTE (grant 70.000 Euro)

  7. LICEUL ”VOIEVODUL MIRCEA” TÂRGOVIŞTE (grant 152.500 Euro)

  8. LICEUL TEHNOLOGIC ”NICOLAE CIORANESCU” TÂRGOVISTE (grant 152.500 Euro)

 

Proiectele elaborate de cele 8 licee repartizate în runda 1, cu sprijinul unui expert facilitator desemnat de MEN, au fost depuse la termenul limită din ianuarie - februarie 2017 șise află în prezent în evaluarea comisiei din cadrul MEN.

Proiectele unităților de învățământ urmează să fie implementate începând cu luna aprilie 2017 și au ca principal scop îmbunătățirea tranziției de la liceu la învățământul terțiar și creșterea gradului de retenție în primul an universitar în instituțiile finanțate în cadrul proiectului.

Obiectivele proiectelor sunt reducerea ratei de abandon școlar în licee, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la examenul de bacalaureat. Liceele au propus activități menite să conducă la realizarea obiectivelor menționate, care vor include, printre altele:

- activități remediale, de consiliere, îndrumare și orientare vocațională, de mediere în comunitățile rome, și activități de dezvoltare personală (cel puțin 50% din costurile directe); 

- activități extracurriculare (până la 30% din costurile directe);

- lucrări civile minore de renovare, amenajare a interioarelor clădirilor școlare (de exemplu: laboratoare), și achiziții de bunuri (până la 20% din costurile directe), după cum se arată într-un material de presă trimis la redacție de Inspectoratul Școlar Dâmbovița.

› Ştiri recente:
› EVENIMENTE RECOMANDATE